Obchodní podmínky
Definice
Tyto obchodní podmínky jsou určené výhradně pro internetový prodej zboží kupujícím -
spotřebitelům.
Kupující:
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl
od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci
samostatného výkonu svého povolání (dále jen „kupující“).
Prodávající:
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od
kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci
samostatného výkonu svého povolání (dále jen „prodávající“).
OZ:
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“)
Kontaktní údaje
Název e-shopu: trade4u.techsaver.cz
Provozovatel: Pavel Cvek
Sídlo: Dukelská 708/13, 785 01 Šternberk
IČ: 45232733
DIČ: CZ6903265699
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 9283
Telefon: +420 725 669 960
Email: info@trade4u.cz
Kontaktní adresa: Dukelská 708/13, 785 01 Šternberk
Provozovna: Dukelská 708/13, 785 01 Šternberk
Provozní doba: PO - PÁ 9:00 - 16:00 hod
Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
Poprodejní servis: prodávající neposkytuje.
Informace
Informace o nakupovaném zboží jsou dostupné u každého jednotlivého zboží. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Způsoby platby:
- hotově nebo platební kartou při osobním převzetí zboží
- hotově nebo platební kartou při doručení zboží přepravní službou
Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma příplatku za platbu na dobírku.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Pokud prodávající poskytuje přístup k hodnocení prodávaného zboží provedenému jinými kupujícími, pak zajišťuje a kontroluje autenticitu takových recenzí tím, že propojuje hodnocení kupujících s konkrétními objednávkami, čímž je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného kupujícího. O konkrétním způsobu ověření recenzí bude prodávající informovat kupujícího na svých stránkách e-shopu.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
Prodávající zpřístupňuje návody k použití v elektronické podobě před uzavřením smlouvy, zejména u velkých spotřebičů, spotřební elektroniky a dalšího zboží v ceně nad 3.000 Kč, kde je to účelné a vhodné pro rozhodnutí kupujícího o koupi.
Objednávání zboží a doručování zboží
Kupní smlouvu mezi kupujícím a prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
Pro uzavření smlouvy je potřeba, aby kupující na e-shopu prodávajícího vytvořil objednávku. Tu je možné vytvořit následujícím způsobem:
Po výběru zboží na e-shopu prodávajícího, kde jsou uvedeny zákonné informace o nakupovaném zboží, označí kupující příslušné zboží, o které má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“). Informace o ceně zboží, ceně a způsobu dopravy a způsobu platby budou uvedeny v procesu tvorby objednávky, kde si bude kupující volit způsob a cenu dopravy a způsob platby. Celková cena bude uvedena ve shrnutí před odesláním objednávky dle zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby.
Kupující v procesu objednávky uvede své identifikační a kontaktní údaje.
Objednávku je možné do okamžiku jejího dokončení měnit, doplňovat a kontrolovat. Po provedení kontroly, potvrzení seznámení se a souhlasu s těmito obchodními podmínkami je možné prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku dokončit.
Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně zavazuje k zaplacení zboží.
Objednávku prodávající potvrdí kupujícímu prostřednictvím e-mailu v co nejkratší době poté, kdy bude prodávajícímu doručena. Přílohou tohoto potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky a tyto obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží.
Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. V takovém případě prodávající poskytne kupujícímu návod ke zboží na trvalém nosiči dat. Návod v listinné podobě poskytne prodávající kupujícímu, pokud o to kupující požádá a není-li to s ohledem na okolnosti nebo způsob uzavření smlouvy či vlastnosti prodávaného zboží nepřiměřené.
Prodávající odešle kupujícímu kompletní zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 dnů od potvrzení objednávky, a to tak, aby zboží dodal kupujícímu nejpozději do 30 dnů, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. V případě platby předem bude zboží odesláno až po připsání platby na účet prodávajícího.
Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 5 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval a případné vady vzniklé při přepravě nahlásil nejpozději do 48 hodin. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a budou zamítnuty. Postup pro nahlášení poškozené zásilky naleznete zde: Direct Parcel Distribution CZ s. r. o.|Reklamace poškozené zásilky
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle prodávající kupujícímu společně s objednaným zbožím.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení:
- osobní odběr v prodejně - zdarma
- přepravní služba DPD - objednávky nad 10.000 Kč - zdarma
- přepravní služba DPD - objednávky do 10.000 Kč - 130 Kč včetně DPH
- přepravní služba DHL - paletová přeprava - při rozsáhlejší objednávce, kdy je nutná paletová přeprava, bude cena stanovena dle aktuálního ceníku DHL. Zákazník bude předem o ceně informován.
Počet balíků optimalizujeme na nejmenší počet a zákazník před potvrzením své objednávky vždy vidí skutečnou celkovou částku za dopravu. Příplatek za dobírku je 45 Kč.
V případě posílání do zahraničí je cena dopravy stanovena individuálně.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10 Kč, maximálně však 300 Kč, Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
V případě, kdy kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením a zároveň pokud je zvolen způsob úhrady při převzetí, nebo při další objednávce učiněné kupujícím na tomto e-shopu, požadovat po takovém kupujícím platbu předem.
Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má zboží při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, není vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci; není vhodné k obvyklému nebo sjednanému účelu, , neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu množstvím, jakostí, životností, funkčností, kompatibilitou a bezpečností, které může kupující rozumně očekávat a to i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; není kompletní, tj. není dodáno s příslušenstvím včetně obalu, návodu k montáži či jiných pokynů, které mohl kupující rozumně očekávat nebo jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
Kupující může u prodávajícího vytknout vadu nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodání nové věci bez vad, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a zda může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci),, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě, pokud kupující vadu vytkl oprávněně, má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo, pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.
Při koupi použité věci může prodávající zkrátit lhůtu pro uplatnění práva z vadného plnění až na jeden rok od převzetí.
Během jednoho roku od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady zboží odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení.
Prodávající odpovídá za vady v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a zároveň, že vedle ujednaných aktualizací budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle § 2161 OZ (jakost při převzetí), a bude na jejich dostupnost upozorněn po dobu dvou let, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu, a/nebo po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově.
To neplatí, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu.
Mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v této době, pak se má za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. Další důvody pro uplatnění práva na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy jsou uvedeny v bodě 6 Vyřízení reklamace.
Prodávající se zavazuje poskytnout kupujícímu nad rámec odpovědnosti za vady při převzetí zboží rovněž i smluvní záruku v délce v trvání nejméně 24 měsíců.
V případě smluvní záruky prodávající vydá kupujícímu nejpozději při převzetí zboží potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě dle § 2174a OZ.
Zaručí-li se prodávající, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.
Ostatní
Zpětný odběr elektrozařízení a jiných výrobků
V případě, že prodávající prodává zboží, které podléhá zpětnému odběru elektrozařízení a jiných výrobku, pak platí níže uvedené:
Prodávající zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení z domácností a oddělený sběr elektroodpadu, baterií a akumulátorů v souladu s příslušnými právními předpisy.
Kupující je oprávněn odevzdat staré elektrozařízení při nákupu nového obdobného elektrozařízení nebo baterií či akumulátorů na provozovně prodávajícího. Kupující je také oprávněn vrátit elektrozařízení, elektroodpad či baterie nebo akumulátory ve sběrnách určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.
Prodávající dále zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení od domácností zdarma přímo v domácnosti, pokud si kupující objedná zboží podobného typu a použití. Zpětný odběr se vztahuje na elektrozařízení v počtu odpovídajícím objednanému zboží.
Elektrozařízení, elektroodpad, baterie ani akumulátory nesmí být odstraňovány spolu se směsným odpadem, ale musí být odkládány na místech k tomu určených, tj. ve sběrných dvorech nebo místech jejich zpětného odběru, například na místech uvedených výše. Uvedená zařízení a odpady budou dále využity k výrobě nových zařízení. Nebezpečné a škodlivé látky z těchto zařízení a odpadů mohou poškodit životní prostředí či lidské zdraví.
Závěrečná ustanovení
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Kupní smlouva včetně podmínek je prodávajícím archivována v elektronické podobě bez možnosti přístupu kupujícího. Nicméně veškeré písemnosti, u nichž je zákonem vyžadována textová podoba, obdrží kupující e-mailem, kdy bude mít zajištěn trvalý přístup k nezměněným písemnostem. Doporučujeme tyto písemnosti, zejména objednávku a obchodní podmínky uložit pro pozdější použití.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. března 2023.
Nefunkční a vysloužilé elektrozařízení nesmí být odstraňováno se směsným odpadem, ale musí být odvezeno do sběrného dvora nebo dopraveno na naši prodejnu (Dukelská 708/13, 785 01, Šternberk), kde zajišťujeme zpětný odběr elektrozařízení. Baterie a akumulátory mohou mít škodlivý vliv na lidské zdraví a životní prostředí, pokud se nebudou likvidovat správně.